لوکا گوادانینو از دوران نوجوانی خود تصور می کرد که یک دنیای "دگرباش" چگونه باید باشد.
انتشار: آذر 26، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

لوکا گوادانینو از دوران نوجوانی خود تصور می کرد که یک دنیای "دگرباش" چگونه باید باشد.


لوکا گوادانینو، کارگردان فیلم توضیح می دهد: «فکر می کنم وظیفه یک کارگردان خوب، و امیدوارم من هم باشم، این است که ایده ها را منتشر کند و سپس منتظر بمانم تا ایده های دیگر به سراغ شما برگردند. یونایتد، مرا به نام خود صدا کنو آخرین مورد، همجنس گرا. ممکن است بخواهید به چیزی خاص و شاید عجیب و غریب جهت دهید، و سپس اجازه دهید فرد مقابل، هنرمندی که با شما کار می کند، راه خود را در آن پیدا کند.» در جدیدترین فیلم هایش، گوادانینو با چندین همکار تکراری از جمله جاستین کوریتزکیس فیلمنامه نویس، جاناتان اندرسون طراح صحنه و لباس و ترنت رزنور و آتیکوس راس آهنگساز کار کرده است. برای ایجاد گروه های بافتی از همجنس گرا، گوادانینو به شخصی روی آورد که اگرچه از نظر فنی در طراحی تولید جدید بود، اما از قبل عمیقاً با حساسیت های زیبایی شناختی کارگردان آشنا بود.

استفانو بیاسی به مدت هفت سال بخشی از تیم استودیو Luca Guadagnino، شرکت طراحی داخلی نامزد جایزه اسکار بوده است. این دو به همراه دیگر همکاران استودیویی بر روی خانه ای در دریاچه کومو، فروشگاه های Aesop در رم و لندن و آپارتمانی در میلان و سایر سفارش ها کار کردند. در این پروژه ها، گوادانینو و بایسی رابطه ای را ایجاد کردند که به گفته گوادانینو، بستر همکاری سینمایی بود. گوادانینو می گوید: «من چیزی را از طراحان تولید بزرگی که در گذشته با آنها کار کرده ام کم نمی کنم، اما در واقع می خواستم با کسی که طراح تولید نبود، صحبت کنم. من می خواستم بتوانم در یک فضای خلاقانه در مورد مجموعه هایی باشم که می توانستند بیرون از جعبه بازی کنند، مطمئناً، اما با دقت و دقت فردی که ایده بسیار عمیقی از معماری و طراحی دارد، و حس خوبی دارد. کنجکاوی تب دار

تصویر ممکن است حاوی فرد، لباس، کفش، لوازم جانبی کفش، کیف، کیف دستی، کلاه، شهر و پیاده روی شهری باشد.

پیسی توضیح می دهد: «علاوه بر اینکه یک داستان عاشقانه است، مواد مخدر نیز وجود دارد، و یک حالت تغییر نیز وجود دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم از رنگ های روشن و اسیدی استفاده کنیم. «در اولین مطالعه ام از کتاب، دنیایی کاملاً متفاوت را تصور کردم. پس از صحبت با لوکا و فهمیدن این که این یک داستان عاشقانه است، کاملاً جابجا شدم و به آن سمت رفتم. در اینجا، زمانی که لی و آلرتون سفر خود را به خارج از مکزیکوسیتی آغاز می کنند، از رنگ های اصلی استفاده می شود.

عکس: یانیس دراکولیدیس/ با احترام از A24

منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/luca-guadagnino-queer-film-set-design