ابتدا اعتبار سایت شما نزد مخاطبان و مشتریانتان بسیار افزایش خواهد یافت و دوم اینکه مستقیماً فروش سایت شما رشد چشمگیری خواهد داشت. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانال های بازاریابی دیجیتال برای اضافه کردن سرنخ ها به فهرست ایمیل های خود استفاده می کنند و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، راه های جذب مشتری را ایجاد می کنند تا آن سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند. اما با استفاده از بعضی استراتژیها مانند تبلیغات کلیکی و استفاده از اد وردز میتوانید نتایج سریعتری هم ببینید.
- تمامی افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، میتوانند هم ویدئو تولید و منتشر کنند و هم تماشا کنند.
- بدین معنی که شرکتها محصول خود را در ابعاد کوچکتر یا نمونهای از آن را در اختیار دیگران قرار میدهند تا پس از آزمایش کردن آن را خریداری کنند.
- در حقیقت هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری در بر می گیرد.
- محتوای عالی همچنین بهاحتمالزیاد به اشتراک گذاشته میشود و به آن ارجاع داده میشود و شهرت شما را هم در بین مشتریان و هم در میان متخصصان صنعت افزایش میدهد.
به کمک ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل میتوانید نتایج را پیگیری کنید و موفقیت و شکستتان شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب را ارزیابی نمایید. با تولید محتوا و تبلیغات در این شبکههای اجتماعی میتوان خیلی سریع رشد کرد و حتی مشهور شد. هستند کسانی که در اینستاگرام فقط با تولید محتوا توانستهاند به درآمدهای میلیاردی برسند.
آموزش گام به گام دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده کوروش حیدری مشاور دیجیتال مارکتینگ
سئو به بازاریابان کمک میکند تا با بهینهسازی محتوای آنلاین، ترافیک وبسایت باکیفیت بالا و پتانسیل تبدیل بالایی داشته باشند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که آموزش بازاریابی دیجیتال را نمیتوان به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (مثل سئو و تبلیغات آنلاین و کار کردن با سوشال مدیا) محدود کرد. مثلاً مهارت ارتباطی و هوش کلامی، اسلایدسازی، درک و تحلیل شاخص، استراتژی و تفکر استراتژیک همگی بسیار ضروری هستند و کسی بدون آشنایی با این موارد نمیتواند به شکل کامل از عهدهی وظایف یک دیجیتال مارکتر برآید. زمانی که کسبوکارتان را در دنیای آنلاین راهاندازی میکنید به این فکر هستید که چگونه میتوانید مشتریان بیشتری به سمت خودتان جذب کنید. بازاریابی دیجیتال به دلیل ماهیت آنلاینی که دارد میتواند تعامل شما با مخاطبان را افزایش دهد، سرعت دسترسی به افراد را بیشتر کند و در نهایت نتایج قابل سنجشی برایتان به ارمغان بیاورد.
چرا دیجیتال مارکتینگ سئو اینقدر مهمه؟
مخاطبان بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، استفاده بسیاری از اینترنت دارند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (۱۳۹۷)، بیش از ۷۲ میلیون و ۹۴۱ نفر در ایران از اینترنت استفاده کرده و ضریب نفوذ آن به حدود ۸۹ درصد رسیده است. سال به سال با توسعه فناوریهای مرتبط در ایران، شاهد افزایش کاربران در فضای وب هستیم. در بخش Act هدف آن است که مشتری اولین خرید خود را انجام دهد و به قولی فعال سازی شود. در این بخش میتوان از شبکههای اجتماعی، صفحات فرود، بازاریابی مجدد، ایمیل مارکتینگ یا… استفاده کرد. حتی اگر فقط از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال خود، سرنخهای بالقوه را جمعآوری میکنید، میتوانید این سرنخها را افزایش دهید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.
– بهینهسازی برای موتورهای جستجو (SEO یا سئو)
اینترنت، اپلیکیشنها، موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال، کانالهایی هستند که میتوانید در بستر آنها به مخاطبان هدف خود برسید. در واقع به مجموعه تلاشهای بازاریابی که با استفاده از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت صورت میگیره دیجیتال مارکتینگ گفته میشه. کسب و کارها با بهره گیری از کانالهای دیجیتال مثل موتورهای جستجو، شبکه اجتماعی، ایمیل و وب سایتهای دیگه، با مشتریان فعلی و بالقوه خودشون ارتباط برقرار میکنن. ابزارهای مختلفی برای انتخاب عبارات کلیدی وبسایت شما در دنیای دیجیتال وجود دارند، بعضی از این ابزارهای رایگان و بعضی دیگر در ازای پرداخت هزینه در اختیار شما قرار دارند. از جمله مهمترین ابزار بررسی و انتخاب عبارات کلیدی وبسایت، میتوان به گوگل ترندز -رایگان- و گوگل کیورد پلنر -غیر رایگان- اشاره کرد.
۸. تحول در بازاریابی دیجیتال
درنهایت، بازاریابی دیجیتال مستلزم دقت نظر و پیگیری و نظارت مستمر است و تنها از این طریق است که در مدت نسبتاً کوتاهی میتوانید به سرمنزل مقصود دست پیدا کنید. در طرف مقابل، بازاریابهایی که به سراغ تاکتیکهای دیجیتال درونگرا میروند با استفاده از محتوای سودمند و متناسب با نیازها و خواستههای مشتری هدف، نظر وی را به سمت وبسایت خود و درنهایت خرید جلب میکنند. یکی از سادهترین و در عین حال موثرترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال درونگرا وبلاگ است. یک وبلاگ به روز و هدفمند این امکان را برای شما فراهم میکند تا مشتریان ایدئال خود را پیدا کنید. استنباط نقش مدیر شبکههای اجتماعی از عنوان شغلی وی کار دشواری نیست، اما اینکه مدیریت چه شبکههایی را در دست بگیرد به حوزه فعالیت شرکت بستگی خواهد داشت. این کارشناس برای انتشار محتوای نوشتاری و دیداری شرکت، در شبکههای اجتماعی مختلف برنامهریزی میکند.