استفاده از گل و گیاه در اتاق اداری به آن فضا روحی تازه می بخشد همچنین گیاهان سبب افزایش تمرکز و کاهش استرس میشود. همچنین بازسازی ساختمان تجاری باعث میشود یک فضای صمیمی هم بین کارمندان ایجاد شود. تا کارمندان هم بتواند به او اعتماد کنند. حتی اگر کار فرما قصد دارد، کاری را در آینده انجام بدهد و در حال حاضر بودجه آن و یا وقت انجام آن را ندارد، بهتر است که حتما با طراح در میان بگذارد، زیرا طراح باید هماهنگ با تغییرات آینده بقیه متریال های آن فضا را انتخاب و به کار بگیرد تا بعد ها مشکلی پیش نیاید. اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر میتوانند وظایف خود را انجام دهند. در چنین حالتی می توان یک اتاق کنفرانس را در نزدیکی اتاق مدیریت طراحی نمود، اتاق کنفرانس باید به نحوی طراحی شود که مدیریت بتواند به شکل مستقیم به آن دسترسی داشته باشد. داشتن یک سالن کنفرانس خوش ساخت که طراحی هنرمندانهای دارد، وجهه بسیار خوبی برای آن برند به همراه دارد. اما اگر ساختمان نور طبیعی خوبی دارد، با نورپردازی مصنوعی می توان این کمبود را جبران کرد. ادراک محیط و آنچه که در آن جریان دارد، مستلزم نگاه ویژه ای است که به وسیله آن می توان محیطی را طراحی کرد که افراد در خانه دوم خود احساسی نزدیک را تجربه کنند و نیز مطابق استانداردهای طراحی دفتر کار باشد.
شاید به همین خاطر است که کارفرمای پروژه، آنها را به چاکراهای اثر تشبیه میکند: «بسته به جنس کاربری که به کارخانه میآید، امکان برداشتها و تفسیرهای مختلفی برای این ورودیها وجود دارد. در اداریها از قفسههای فایل هم زیاد استفاده میشود و موقع طراحی دکوراسیون به این نکته هم باید توجه کرد. در اتاق ریاست هر کدام از اجزا و وسایل باید نشاندهنده قدرت و تسلط رئیس در آن اداره باشد. زمانی که صحبت از طراحی واحد اداری میشود، یعنی برای هر کارمند یا کارشناس یا مدیر و کلا برای هر کدام از پرسنل با هر سمت و وظیفه ای می توان طراحی مشخص و منحصر به فردی داشت. پرده های کریستال توپی و دو لامپ به سبک روستایی که از بالا آویزان هستند، الگوهای تصادفی که روی پارتیشن های چوبی اجرا می شوند، تعریف می شوند. نورپردازی در سبک لاکچری هم تلفیقی از مدرنیته و معاصر است. در حقیقت، اینجا براساس اصول حرفه ای معاصر طراحی و تدوین شده است. اما طراحی دکوراسیون باز یک روش نوین و جدید است که از جمله مزایای آن تعامل بیشتر کارمندان با هم و همچنین تسلط بیشتر مدیران روی کارمندان و نحوه انجام کار است. همچنین معمولا از پنلهای بلند برای کاهش سر و صدای اضافی استفاده میشود.
مکان های برای فعالیت های مشترک، فضاهای کوچک برای کارهای خصوصی یا مواردی که نیاز به تمرکز مطلق دارند، از میزها و مبلمان مختلف می توان برای طراحی داخلی دفتر کار استفاده کرد. این زمان که صرف تخریب و ساخت میشود، عملا باعث بیکاری و به تاخیر افتادن کار و فعالیت کارمندان میشود. استفاده از گل و گیاه هم کمک زیادی به روحبخشی و زیبایی هرچه بیشتر فضا می کند. میز مدیران باید جلوه متفاوتی از کارمندان داشته باشد و مدل آن به نوعی متفاوت باشد. با این حال از مهمترین مولفههای سبک مدرن انتخاب میز و صندلی کارکنان است و می توان به کمک کاغذ دیواری پوستی در کنار یک ست مبل اداری و سرامیک های کف و قرنیزها یکپارچگی را در محیط به رخ کشید.
طراحی و بازسازی ساختمان اداری به سبک مدرن هم یکی از سبکهای مورد علاقه در طراحی دکوراسیون ساختمان های اداری است. امروزه با توجه به اینکه سبک دکوراسیون داخلی اداری بیشتر به سمت مینیمال و مدرن رفته است. تمام رنگ هایی که در طراحی مینیمال به کار برده می شوند، حالت خنثی دارند. بیشتر افراد که در ادارات مشغول به کار هستند محیط کار آنها ساده طراحی شده است اما کار کردن در یک محیط شیک و زیبا تاثیر زیادی در کار کارمندان ادارات دارد محل کار خانه دوم تلقی می شود همان طوریکه به دکوراسیون داخلی خانه توجه می شود باید به طراحی دکوراسیون اداری نیز توجه شود تا کار کنان اداری هنگام کار احساس آرامش و راحتی کنند.برای داشتن یک دکوراسیون شیک اداری باید به رنگ دیوار ها، نور، و قرار گرفتن چیدمان میزاداری و مبلمان توجه کرد. اغلب کارفرماها دکوراسیون اداری مدرن را انتخاب می کنند؛ زیرا علاوه بر زیبایی و سادگی، هزینه نسبتا کمتری نسبت به سبک های دیگر نئوکلاسیک و یا کلاسیک دارد ولی این موضوع بستگی به نوع طراحی و یا جنس و کیفیت متریال و مبلمان به کار رفته در آن دارد. این اتاق علاوه بر برخورداری از میز مدیریت که می تواند از هر یک از سبک هایی که پیشتر گفته ایم در آن استفاده شود؛ شامل یک نیم ست مدیریت نیز می باشد.
درواقع بخش زیادی از سهم چیدمان در دکوراسیون کلاسیک را مبلمان بر عهده دارد. به همین دلیل بهتر است تا در شروع کار دکوراسیون داخلی اداری مدرن بهترین اتاق را برای طراحی پلان اتاق مدیریت آماده کنید. طراحی دکوراسیون داخلی ابتدا با بررسی حرفه و شناخت نیازهای شما در محیط کار، شروع میشود. در ابتدای طراحی باید بودجه و مقدار هزینه ای که کارفرما حاضر به پرداخت آن است را ، در نظر بگیرید و طبق آن طراحی را شروع کنید و سعی کنید متناسب با آن بودجه بهترین و لوکس ترین طرح را ارائه دهید . بیشتر رنگهایی که در این محیط به چشم می خورد هم رنگ چوب است. اگر دکوراسیون دفتر کار شما رنگ و علاقه ندارد ، پس دریغ از سرمایه گذاری در برخی از هنرهای پر جنب و جوش برای این فضا واقعا باعث زنده شدن آن شود.
اولین موضوع حائز اهمیت در مورد طراحی دکوراسیون اداری، یکپارچگی بین اجزای موجود در فضا از جمله مبلمان اداری و سایر موراد طراحی دکوراسیون آن می باشد. استفاده از مبلمان لوکس اداری در دفتر کار مدیر اهمیت ویژه ای دارد و چیدمان آن باید طوری باشد که هنگام برگزاری جلسات، افراد به یکدیگر دید کافی را داشته باشند. یک دفتر خانه این فرصت را به شما می دهد. البته در تصویر زیر استفاده از یک صفحه ی چوبی سوراخ دار هم در فضا بافت ایجاد کرده هم محلی شده که افراد بتونن با یک گیره موارد احتیاجیشون رو به دیوار نصب کنند.
طراحی اتاق و مبلمان هم از اهمیت بالایی برخوردار است. مبلمان کلاسیک استیل رسمیتر از مبلمان مدرن است. مبلمان چیدمان لاکچری هم از نظر نوع و جنس از پارچه یا چرم تهیه می شوند. در بازسازی محیط اداری هم گاها فضا برای چیدمان لاکچری آماده می شود. همچنین ایجاد یک اتاق جداگانه برای مهمان در اتاق ریاست می تواند بسیار متفکرانه و کاربردی باشد. این کار به خصوص در ساختمانهای چندطبقه بسیار هزینهبر و گران است. نیمقرن زمان لازم است که معماران پهلوی اول بیایند و مینیمالیسم معماری مدرن را به آن پیوند بزنند، بزک و دوزک معماری سنتی ایران را بکاهند و بناهایی بسازند که امروز بهعنوان حافظه معماری صنعتی ایران به حساب میآید. چند نکته را در دکوراسیون کلاسیک باید حتما مد نظر قرار داد. چرا که این قبیل محیط ها بر خلاف فضای منازل، تنها طبق نظر و سلیقه یک شخص نباید طراحی شوند. برای مثال اگر نما و دسترسی های یک ساختمان اداری کاملا مدرن باشد، طراحی داخلی واحد اداری در این فضا عاقلانه به نظر نمیرسد.
معمولا افرادی که طراح یک پروژه هستند و از این روش استفاده می کنند؛ برای طراحی کردن فضا وسایل و لوازمی که لازم هستند، را می خرند و برای کل هزینه هایی که برای این وسایل کردند به علاوه ی آن درصد طراحی شان که از قبل توافق شده بوده دستمزد طراحی شان را حساب می کنند. در نتیجه این پردازنده به سیستم عامل و پلتفرم نرم افزاری خاصی نیاز دارد که از معماری آن پشتیبانی کند. با استفاده از این فرصت، از تیم طراحی Pone انتظار می رود که ویژگی های رشد و تجربه از فضا را در هم ادغام کرده و نقش کامل مردم را به عنوان بهترین عامل برای حیاتی دفتر در طراحی آن بازی کند. تخریب بهتر است یا بازسازی دفتر اداری؟ بهتر است میز مدیریتی پشت به نور باشد و اولین چیزی که پشت سر مدیر به چشم مراجع می خورد، نور باشد. با استفاده از میز و صندلی استاندارد در محیط کار می توانید در حین اینکه به سلامتی افراد و کارمندان کمک می کنید، به زیبایی و ایجاد یک فضای شیک هم کمک کنید. صندلیها باید به اندازهای راحت باشند که افراد بعد از ساعتها نشستن روی آنها خسته نشوند.
یکی از وسایل موجود در دکوراسیون ساختمان اداری، و البته هر ساختمان دیگری دکوراسیون داخلی سالن اداری مبلمان است. با استفاده از مبلمان کلاسیک می توان قدم بزرگی برای طراحی این سبک برداشت. در سبک مدرن نورپردازی گرم و در برخی قسمت ها نورپردازی روشن انجام می شود. در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه ی سوالات مهم و واجبی که باید از طراح خود قبل از قرارداد بپرسید خواهیم پرداخت. فضای داخلی دفتر بسیار مهم است، رنگ اتاق یا پوششی که روی دیوار ها استفاده می شود نباید شامل رنگ های متضاد باشد. ازچه رنگ هایی در دکوراسیون اداری کلاسیک استفاده کنیم؟ شاید ایده هایی بزرگ در سر دارید و می خواهید کل دکوراسیون اتاق اداری خود را از فضای قدیمی و ناکارآمد به یک محیط مدرن و پویا تغییر بدهید. در نمای شرقی با توجه به فاصلهی ایجادی با برج اصلی ساختمان قدیمی همراه اول، پنجرهها به صورت رباتک (بازشوهای متحرک) طراحی گردید. به علاوه رنگ آمیزی در فضای اداری هم باید خاص و متفاوت باشد. رنگ دیوارها ، مبلمان ، لوازم کاربردی و تزئینی باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد.
برای اتاق های جلسات و کنفرانس از عایق های صدا برای ایجاد آرامش بهره برد همچنین طراحی داخلی واحد اداری باید به صورت هامونیک و همگن با موضوع فعالیت، لوگو، رنگ سازمانی و.. استفاده از نورپردازی و رنگ مناسب در محیط موجب پویایی و نشاط خواهد شد. در سبک اداری لاکچری اصولا رنگهای طلایی به چشم می خورند و درخشش و براق بودن این رنگ ها می تواند فضای کلاسیک را بیشتر در ذهن افراد تداعی کند. نورگیر بودن و ایجاد روزنههای نور طبیعی از محیط بیرون نیز به نوبه ی خود تاثیر فراوانی بر روی خستگی چشمها و توان کاری افراد دارد. در صورتی که امکان استفاده از نور طبیعی وجود دارد، باید تا حد امکان از این قابلیت استفاده نمود. از امکان استفاده حداکثری از نور طبیعی برای همه یا بیشتر فضاهای داخل ساختمان هم نباید غافل شد.