2019/04/23
اطلاعات تماس:
دفتر مطبوعاتی EPA (press@epa.gov)
واشنگتن – امروز، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) برندگان هفتمین چالش سالانه پردیس RainWorks را اعلام کرد، مسابقه ای ملی که دانشجویان را در طراحی راه حل های زیرساخت سبز در محوطه دانشگاه برای رسیدگی به آلودگی آب های طوفان مشارکت می دهد.
اندرو ویلر، مدیر EPA، گفت: “چالش RainWorks پردیس EPA دانش آموزان را تشویق می کند تا دانش کلاس درس را به ایده های نوآورانه برای حل مشکلات زیست محیطی در دنیای واقعی تبدیل کنند.” من به برندگان امسال تبریک میگویم و دیدن اینکه چگونه شرکتکنندگان با جوامع محلی خود برای توسعه راههایی برای محافظت از منابع آب در برابر آلودگی مضر آب طوفان همکاری نزدیک داشتند، دلگرمکننده است.»
رواناب آب طوفان منبع مهمی از آلودگی آب در آمریکا است. مدیریت رواناب همچنان یک چالش پیچیده زیست محیطی برای جوامع محلی در سراسر کشور است. چالش RainWorks پردیس EPA از دانشجویان و اعضای هیأت علمی در کالجها و دانشگاههای سراسر کشور میخواهد که اصول طراحی زیرساخت سبز را اعمال کنند، همکاریهای بین رشتهای را تقویت کنند و استفاده از زیرساختهای سبز را در پردیسهای دانشگاهی کشور افزایش دهند.
از طریق چالش امسال، EPA از تیمهای دانشجویی دعوت کرد تا در دو دسته طراحی به رقابت بپردازند: دسته طرح جامع، که بررسی میکند چگونه زیرساختهای سبز را میتوان به طور گسترده در سراسر محوطه دانشگاه ادغام کرد، و دسته پروژه نمایشی، که بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه زیرساختهای سبز میتوانند آلودگی آب طوفان را برطرف کنند. یک سایت خاص در محوطه دانشگاه با کمک یک مشاور دانشکده، تیمهایی از دانشجویان تخصص، خلاقیت و انرژی خود را بر روی چالشهای مدیریت آب طوفان متمرکز کردند و مزایای زیستمحیطی، اقتصادی و اجتماعی زیرساختهای سبز را به نمایش گذاشتند.
برندگان چالش عبارتند از:
دانشگاه اورگان (رده پروژه نمایش مکان اول) – پروژه تیم، با عنوان “جوش های خوب زهکشی خوب”، یک محوطه دبیرستان محلی را برای ترکیب انواع زیرساخت های سبز طراحی مجدد کرد. مشارکت گسترده ذینفعان در جامعه منجر به یک طراحی عملی شد که نه تنها قادر به مدیریت روان آب های طوفان در محل بود، بلکه آموزش عملی را برای دانش آموزان فراهم می کرد و جامعه محلی حوزه آبخیز آنها را به هم متصل می کرد. ویدیوی تیم را در مورد پروژه خود تماشا کنید: https://youtu.be/3QkKMIUBRhs
کریستوف، رئیس کالج طراحی دانشگاه اورگان، گفت: «چالش برای دانشجویان کالج طراحی ما معنیدار بود، زیرا فرصتی برای همکاری برای مقابله با یک مشکل طراحی محیطی فوری در حین کار با دانشآموزان دبیرستانی محلی برای ارتباط جامعه با حوزه آبخیزشان ایجاد کرد. لیندنر.
دانشگاه لوئیزیانا در لافایت (رده اول طرح جامع) – با عنوان “اثر امواج”، جاه طلبی این پروژه فراتر از مرزهای پردیس خود بود. جامعه لافایت که در لوئیزیانای جنوبی واقع شده است، اغلب رویدادهای شدید آب و هوایی را تجربه می کند که باعث سیل و تهدید زیرساخت ها می شود. با حمایت دپارتمان پایداری دانشگاه، این تیم پردیس خود را دوباره طراحی کرد تا از شیوههای زیرساخت سبز واقعی و قابل تکرار استفاده کند که با جامعه گستردهتر برای پرورش انعطافپذیری منطقهای در تعامل است. ویدیوی تیم را در مورد پروژه خود تماشا کنید: https://www.youtube.com/watch?v=c6qMrIi7sLc
گرچن لاکومب وانیکور، مدیر، میگوید: «افکت ریپل برای بهبود زیرساختها در UL Lafayette و ارائه چارچوبی برای استفاده از محوطه دانشگاه بهعنوان یک «آزمایشگاه زنده» برای تحقیق و توسعه استراتژیهای زیرساخت سبز طراحی شده است که برای کل جامعه و منطقه مفید خواهد بود. دفتر پایداری در دانشگاه لوئیزیانا در لافایت.
دانشگاه آریزونا (رده پروژه نمایش مکان دوم) – پروژه آنها با عنوان “(باز)جستجو برای یک نقطه”، این تیم پیشنهاد تغییر یک پارکینگ برای مدیریت روان آب های طوفان در محل، کاهش سیل محلی در طول فصل باران های موسمی آریزونا و ایجاد یک مکان چندگانه را داد. -فضای کاربردی که مزایای آموزشی و زیست محیطی به همراه دارد. نزدیکی طرح به بخشهای تحقیقاتی مربوطه در محوطه دانشگاه، دانشآموزان را برانگیخت تا تأسیسات نظارتی را در طراحی بگنجانند تا اطلاعات کمی در مورد مزایای زیستمحیطی اقدامات زیرساخت سبز ارائه دهند. ویدیوی تیم را در مورد پروژه خود تماشا کنید: https://youtu.be/UUxH6zG51kY
نانسی پولاک الوند، رئیس دانشکده معماری، برنامه ریزی و معماری منظر در دانشگاه آریزونا گفت: “ما از EPA برای ارائه این فرصت برای ارائه ایده های پروژه های واقعی و ارزیابی شده توسط کارشناسان بسیار سپاسگزاریم.” دانشآموزان نه تنها این فرصت را دارند که محیط محلی خود را ارزیابی کنند، بلکه به طور انتقادی در مورد آسیبهای عظیمی که میتواند توسط سیل شهری ایجاد شود، فکر کنند.
دانشگاه بین المللی فلوریدا (رده دوم طرح جامع) – مدخل “EcoFlow” چندین روش زیرساخت سبز را در یک طرح اصلی که بر انعطاف پذیری تأکید دارد، ادغام کرد. پردیس Modesto Maidique دانشگاه واقع در جنوب فلوریدا، مستعد رویدادهای آب و هوایی شدید است که با توسعه متراکم و ارتفاع کم زمین تشدید میشوند. با استفاده از ویژگیهای طراحی موجود پردیس، تیم یک سیستم به هم پیوسته ایجاد کرد که هم آلودگی آب طوفان و هم سیل را کاهش میدهد و ارزش تفریحی، آموزشی و زیبایی محوطه را افزایش میدهد. ویدیوی تیم را در مورد پروژه خود تماشا کنید: https://youtu.be/Ivf2g-IWsZA
“این پروژه نمونه ای از خلاقیت و نوآوری است که ما در اینجا در FIU پرورش می دهیم. جان ولاکیس، رئیس کالج مهندسی و محاسبات FIU، گفت: دانشجویان ما حلکنندههای اختصاصی مشکل هستند که به چالشهای مهندسی در دنیای واقعی رسیدگی میکنند و به طور مشترک در کنار اساتید و شرکای صنعتی کار میکنند. در این مورد، دانشجویان مهندسی عمران ما طرحی را معرفی کردند که عناصر زیرساخت سبز را در خود جای داده است. به عنوان یک دانشگاه، نمیتوانیم بیشتر از این به دستاوردهای آنها افتخار کنیم.»
تیم های رتبه اول یک جایزه دانشجویی 2000 دلاری برای تقسیم بین اعضای تیم و یک جایزه 3000 دلاری هیئت علمی برای حمایت از تحقیقات و آموزش زیرساخت سبز دریافت خواهند کرد. تیم های رتبه دوم یک جایزه دانشجویی 1000 دلاری و یک جایزه هیئت علمی 2000 دلاری دریافت خواهند کرد.
EPA همچنین خوشحال است که از دانشگاه ایالتی یوتا به عنوان افتخار در رده پروژه نمایشی و دانشگاه آریزونا برای تجلیل در رده طرح جامع تقدیر می کند.
از سال 2012 بیش از 600 تیم در این چالش شرکت کرده اند.
ابزارها و تکنیکهای زیرساخت سبز برای مدیریت آب طوفان شامل بامهای سبز، مواد نفوذپذیر، طرحهای جایگزین برای خیابانها و ساختمانها، درختان، حفاظت از زیستگاهها، باغهای بارانی و سیستمهای برداشت باران است. استفاده از این ابزارها با درمان باران در جایی که میبارد و جلوگیری از ورود آب طوفان آلوده به سیستمهای فاضلاب، آلودگی آبراههای محلی را کاهش میدهد. جوامع به طور فزاینده ای از زیرساخت های سبز نوآورانه برای تکمیل زیرساخت های خاکستری مانند لوله ها، فیلترها و حوضچه ها استفاده می کنند. زیرساختهای سبز آلودگی آب را کاهش میدهد و در عین حال فعالیت اقتصادی و احیای محله، ایجاد شغل، صرفهجویی در انرژی و فضای باز را افزایش میدهد.
منبع: http://www.asla.org/NewsReleaseDetails.aspx?id=55407