این اصلاحیه، دانشجویان غیرمهاجر را که اکنون بارهای کامل دوره را به صورت آنلاین می گذرانند، از ماندن در ایالات متحده منع می کند و آنها را ملزم می کند که کشور را ترک کنند، یا در مدرسه ای ثبت نام کنند که آموزش حضوری ارائه می دهد، یا با اخراج مواجه شوند.
در بحبوحه همهگیری COVID-19، دانشگاهها در تلاش هستند تا آموزش با کیفیت و محیطهای یادگیری و زندگی امن را برای دانشجویان و اساتید فراهم کنند. در نتیجه، بسیاری از یادگیری مجازی را به عنوان جایگزینی برای آموزش حضوری پذیرفته اند. تنبیه دانشآموزان سختکوش به خاطر اقدامات احتیاطی برای نجات جان مدارسشان ناعادلانه، غیرعملی و نه تنها برای دانشآموزان، بلکه برای یکپارچگی آموزش عالی آمریکا و آینده اقتصادی کشور مضر است. در عین حال، جایگاه دانشگاه های آمریکایی را که به سختی به دست آورده اند در سطح بین المللی از بین خواهد برد.
دانشجویان معماری منظر از سراسر جهان برای تحصیل در برنامه های معتبر در ایالات متحده می آیند. وندی میلر، رئیس ASLA، FASLA، گفت: هر یک چشم انداز منحصر به فرد را به ارمغان می آورد که تجربه یادگیری را برای خود و همکلاسی هایشان غنی می کند و در نهایت حرفه معماری منظر را به طور کلی ارتقا می بخشد. محروم کردن آن دانشجویان فداکار از فرصت ماندن در ایالات متحده عمیقاً کوته فکرانه است و نه تنها برای رشته معماری منظر، بلکه برای هر رشته تحصیلی مضر است.»
Sadik Artunc، رئیس CELA، FASLA، گفت: “در سال 1975، من خانه خود را در ترکیه برای ادامه تحصیلات تکمیلی خود در ایالات متحده ترک کردم، بنابراین من از نزدیک با چالش های یک دانشجوی غیرمهاجر آشنا شدم.” کشور زادگاهم بدون مدرک، مطمئناً رهبری شناختهشدهترین سازمان آموزشی دانشگاهیان معماری منظر در جهان را نخواهم داشت.»
ASLA و CELA قویاً از دولت ترامپ می خواهند که فوراً در این تغییر سیاست تجدید نظر کند.
منبع: http://www.asla.org/NewsReleaseDetails.aspx?id=57862