طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی : وقتی جواهرات شگفت زده تان خواهند کرد

پر فروش ترین آن ها جعبه های شیشه ای هستند. وقتی کار را به کاردان بسپارید می توانید از حداقل ترین ها بهترین نتیجه را بگیرید. طراحی های مدرن متعددی در دکوراسیون این سری از فروشگاه ها وجود دارد که مناسب ترین آن ها با متراژ در اختیار داشته می تواند تغییرات بسیاری را در مغازه طلافروشی شما ایجاد نماید. به همین دلیل نیز داشتن دکوری زیبا میتواند نظر بسیاری از افراد را جلب نماید. شاید این موضوع بنظرتان ساده بیاید اما بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها همین یک عامل ساده را نادیده گرفته و محصولات خود را بروی زمین و در ارتفاع پایین ویترین قرار می دهند. به دلیل اینکه این کالای لوکس و گرانقیمت ابتدا در ویترین قرارگرفته و هرچه دل نوازتر و زیباتر باشد، نظرها را بیشتر جلب خواهد کرد. در اغلب مواقع، بانوان به همراه همسرانشان به فروشگاه طلا مراجعه میکنند به همین دلیل نیز قرار دادن این مبلها میتواند از کلافگی مردان جلوگیری کرده و احتمال خرید بیشتر را به همراه داشته باشد. یک سوالی که خیلی وقت ها مشتریان از طلافروش ها می پرسند این است که عیار طلایی که می خریم چقدر باشد؟ نکته دیگری که در رابطه با طراحی طلافروشی وجود دارد، نحوه استفاده از رنگ های متالیک، خصوصا رنگ طلایی است.

میتوانید برای طراحی ویترین خود از ابزار متفاوتی استفاده کنید. اهمیت مدل ویترین مغازه بر همگان آشکار است ، شاید فکر کنید که اجرای یک ویترین شیک و زیبا کاری سخت باشد اما اینطور نیست و دقیقا عکس این مورد درست است، یعنی ایجاد یک ویترین جذاب و زیبا ساده تر از آن چیزیست که فکر می کنید. در مغازه هایی که فضایشان بزرگ است، بایدمحل قرارگیری پیشخوان طوری باشد که دسترسی به تمام ویترین ها وجود داشته باشد. همخوانی ویترین طلا فروشی با درب مغازه می تواند، حس بهتری را به مشتریان القا کند. چرا که به عنوان یک معرف اولیه از محصولات عمل می کند و باید طوری طراحی شود که موجب مکث و توقف رهگذران شود. برای مثال اگر می خواهید ویترین مغازه ی شما معرف فروشگاه لباس بانوان باشد، با ایجاد اشکال منحنی و ظریف و استفاده از رنگ های روشن و ملایم به طراحی ویترین بپردازید، در این صورت، ظرافت را با کمک اشکال هندسی به شیوه ای غیر مستقیم نمایش داده اید. اولین برخورد و آشنایی مشتریان با جواهر فروشی شما، ویترین فروشگاه می باشد. استفاده از دوربین های مدار بسته، نصب شیشه های ضد ضربه و محکم، به کار بردن درب های کنترل دار و غیره از جمله کارهایی هستند که می توان برای ایجاد امنیت لازم در طلا فروشی ها انجام داد.

مهمترین عنصر برقراری رابطه بین مخاطبان و معماری ساختمان، مربوط به نمای بنا می باشد که نظر بیینده را به خود جلب طراحی دکوراسیون مغازه طلا و جواهرات می کند. ویترین مغازه شما می تواند پیغامی را به مخاطبان شما منتقل کند که برای آنها هم مهم است و هم تاثیر گذار. طراحی داخلی طلا فروشی باید آنقدر قوی باشد که مشتریان زیادی را جلب کند.در طراحی داخلی طلا فروشی نور پردازی،رنگ بندی و متریال خوب نقش مهمی را ایفا می کند. در طراحی داخلی آن هم برای یک مغازه شاید ریزه کاری هایی که برای طراحی دکوراسیون منزل داشتیم را نداشته باشیم اما خوب قطعا با مسائل دیگری سر و کار داریم. گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازه داران مد می شود و باعث می شود تقریبا تمامی مغازه های یک راسته از خیابان دکور و ویترینی مشابه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علی الخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید مغازه شما بین سایرdن گم می شود، پس منحصر به فرد باشید و توجه ها را به خود جلب کنید. نورپردازی مناسب در دکوراسیون داخلی مغازه جواهر فروشی یکی از مهم ترین مباحث است و باید به آن توجه ویژه ای گردد.

انتخاب کفپوش مناسب برای مکان های تجاری، اهمیت زیادی دارد. علت آن هم آشنا نبودن برخی طراح ها، اهمیت وضعیت اجرای طرح ها و نتیجه اجرای روشنایی ها در واقعیت است. در قسمت فوق گفته شد که نور و روشنایی تأثیر زیادی در طراحی و دکوراسیون طلا فروشی دارد. به همین منظور باید در نوع دکوراسیون و طراحی داخلی طلا فروشی دقت لازم را به عمل آورد تا در نهایت کالایی که در ویترین قرار گرفته از زوایای مختلف و با نور پردازی مناسب برای مشتریان قابل دید باشد و نیاز نباشد تا برای تماشای ان حتما انرا از ویترین خارج نمود. استفاده نمود. این ابزارها، موجب مدرن دیده شدن فروشگاه شده و روند بازدید مشتریان از محصولات را نیز بهبود می بخشند. یکی از نکات مهم طراحی،” مفهوم” است، ویترین یک مغازه باید به شکلی گویا و قابل فهم، مفهوم و شعار اصلی فروشگاه را به نمایش بگذارد، برای نشان دادن این مفهوم و هدف اصلی همیشه نیازی نیست به طور مستقیم، محصول مورد نظر را در ویترین مغازه قرار دهیم، گاهی با اشکال مترادف و مشابه محصول نیز می توان به شکلی زیرکانه به معرفی و تبلیغ پرداخت.

داشتن ویترین شیک و دکوراسیون عالی در طلافروشی فوق العاده حائز اهمیت است و ارتباط مستقیمی با جذب مشتری و افزایش فروش دارد. طلافروشی شما هر متراژی هم که داشته باشد برای جذب بیشتر مشتری نیاز به زیباسازی آن دارید. به علاوه شما به سیستم دزدگیر نیاز دارید. اگر سقف فروشگاه شما کوتاه است ما به شما پنلهای الایای را پیشنهاد میکنیم. جالب است بدانید که چشم انسان به صورت طبیعی به آیتم هایی توجه می کند که در خط دید مستقیم او قرار می گیرند، طوری که نیاز به بالا یا پایین کردن چشم ها نیست. بهترین توصیه برای به روز کردن ویترین این است که با داشتن یک ویترین خلوت شما می توانید با ورود اجناس جدیدتر به فروشگاه و مغازه به راحتی جدیدها را با قدیمی ها جابه جا کنید.

۸- دیزاین مغازه اسباب و اثاث آرایشی بهداشتی را در تصویر بالا تماشا می کنید . مدل ویترین مغازه دوم بیشتر برای فروشگاه های لباس و اسباب و لوازم منزل مانند مبل فروشی و فرش فروشی بکار می رود. البته همانطور که فکر می کنید به طور قطع یک راه سومی هم وجود دارد و آن ترکیب هر دو سبک طراحی مدل ویترین مغازه است. افراط در شلوغ کردن یک فضا باعث سردرگمی مخاطب خواهد شد و یکی از بهترین دکوراسیون های طلا فروشی این است که فضایی خلوت با دیزاینی خاص را به برترین نمونه ها و مدل ها اختصاص دهید که البته جزییات این طرح با توافق بین شما و مجموعه پایای دکور تعیین و سپس اجرا خواهد شد. در نظر گرفتن مکانی برای امتحان کردن جواهرات همراه با نصب دوربینهای مداربسته بسیار مهم و ضروری است. هر مشتری برای ورود به جواهر فروشی احتیاج به تماشا جذابیت هایی دارد تا رغبت نموده و وارد مغازه گردد و شما می توانید با نورپردازی صحیح، این انگیزه را در او ایجاد نمایید. به سبب قیمت بالای کالای ارائه شده در این نوع از واحد های تجاری، امنیت در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی سهم عمده ای از اولویت های طراحی داخلی طلا فروشی را به خود اختصاص می دهد تا جایی که در مقایسه با زیبایی فروشگاه در طراحی داخلی، در جایگاهی بالاتر قرار می گیرد.

یکی از ایده هایی که می توانید از آن بهره ببرید، استفاده از محصولی کانونی در وسط ویترین است. الگوهای حرکتی و رفتاری مشتریان خود را می بایست ذیل ذرهبین قرار اعطا کرد و دارای اعتنا به آنها چیدمان های مختلفی را طراحی کرد و بهترین بهره را از آن برد. در نظر گرفتن دربهای ریموتی، شیشههای ضدضربه و همچنین استفاده از افراد مختلف برای هر قسمت از مغازه میتواند تا حد زیادی هم به پاسخگویی بهتر به مشتریان منجر شده و هم امنیت مغازه شما را بالا برد. اما در انجام این کار باید اهداف خود را کاملا مشخص و روشن کنید اگر خودتان قصد تزیین مدل ویترین مغازه را دارید بهتر است قبل از شروع به کار طرح مورد نظر خود را با جزئیات کامل رسم کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنید اگر هم قصد استخدام یک طراح را دارید با تهیه یک نقشه می توانید هرآنچه را که در ذهنتان دارید به او منتقل کنید. با استفاده از یک نورپردازی مناسب می توانید یک محصول خاص را در ویترین مغازه خود به اسم نقطه کانونی تبدیل کنید و آنرا در مرکز دید همگان قرار دهید تا به وسیله همین جنس خاص مشتریان به داخل مغازه کشیده شوند و مدل های دیگر را هم آنالیز نمایند.

اولین چیزی که باید مشخص کنید، هدف اصلی از طراحی و تزیین ویترین مغازه است، در این مورد معمولا با دو انتخاب روبرو می شوید: انتخاب اول اینکه محصولات در مرکز اصلی توجه باشند و انواع کالاها در ویترین به نمایش گذاشته می شوند یا انتخاب دوم که ویترین با آیتم های اندک تزیین می شود طوریکه خود مغازه و دکوراسیون داخلی آن در دید و توجه قرار بگیرد. یکی دیگر از نکات مهم طراحی ویترین فروشگاه، دید مناسب به فضای داخلی مغازه است، همان طور که در طراحی فروشگاه برند های معروف مشاهده کرده اید در برخی از این طراحی ها ویترین، ساده و تمام شیشه کار شده و از استند های کوتاه برای قرارگیری پوستر استفاده شده است. شیشه های رنگی بین کابینت تنوع بسیار زیادی دارند و بر حسب استانداردهای خاص تولید شده اند که برخی مواقع تا سقف می توان از این شیشه ها جهت زیبایی آشپزخانه استفاده کرد. جدیدترین نوع ویترینهای شیشه ای که با استفاده از شیشه های سکوریت و شیشه خم تولید میشود. کتاب هایی که نصفه و نیمه از شیشه یک مغازه کتاب فرشی برون زده است افراد را جذب می کند تا به داخل مغازه بیایند تا ببینند این اثر هنری از داخل چگونه است.

نور پردازی باعث می شود تا جزییات هر مدل از پشت ویترین های شیشه ای و از جهات مختلف به خوبی مشخص باشد و دیگر لازم نباشد تا حتما آن را در دسترس مشتری قرار دهید. توجه داشته باشید که مدل ویترین مغازه باید همانند یک تیزر یا پیش نمایش کوتاه از یک فیلم یا سریال تلویزیونی باشد، ویترین باید به این سوال مشتری ها جواب مشخصی بدهد: “آیا واقعا ارزش دارد سری به آن مغازه بزنم یا نه؟ برای مثال توجه به ویترین بیرونی، توجه به نورپردازی، امنیت و در عین حال زیبایی درب ورودی و بسیاری از موارد دیگر جزئی از استانداردهای این فروشگاهها هستند.

با توجه ویژه و موارد ایمنی بهره ببرید. علاوه بر آن در طراحی دکوراسیون داخلی یک مغازه از جمله یک مغازه طلافروشی، علاوه بر در نظر گرفتن پارامترهای زیبایی، باید توجه و نگاه ویژه و تخصصی به نکات امنیتی نیز داشت. طراحی سقف و کف و ویترین فروشگاه هم اهمیت زیادی در جلب توجه مشتری دارد. طوریکه لوازم داخل ویترین به طور خلاصه آنچیزی را که انتظار دارید در داخل مغازه مشاهده کنید بنمایش می گذارند. اگر شما مشتریان ثابت خود را داشته و یا مغازه شما در جایی واقع شده است که اطمینان دارید که مشتری برای خرید تنها به شما مراجعه خواهد کرد، میتوانید از این روش استفاده کنید اما اگر تازه به این حرفه وارد شدهاید و یا رقیبان قدری دارید، بهتر است کشیدن میله در جلوی ویترین را فراموش کنید. اگر همه در طراحی ویترین شان از روبان استفاده می کنند شما از بادکنک استفاده کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. رنگهای تیره معمولاً در نمایش طلا و جواهر بهتر میتوانند عمل کنند. اگر بیشتر محصولات شما از جواهرآلات کلاسیک تشکیل شده، بهتر است مقدار روشنایی خود را در محیط افزایش بدهید و اینکار را با لوسترهایی فاخر و کریستالی با شاخه های متعدد عملی کنید، اگر هم بیشتر به محصولات مدرن می پردازید بهتر است از سیستم های روشنایی هالوژنی و محو شده در سقف بهره ببرید تا محیطی ظریف و ساده و در عین حال لوکس داشته باشید.